Mr & Mrs LiLu

Mr & Mrs LiLu

Monday, December 2, 2013

Baby Nur Rania Dalia

Dah 3 bulan pun bersalinkan bby Rania..br hari bkesmpatan nak bercoret-coretan disini... Biasalah..masa bpantang kan ke buzy yang amat..so mmg xde masa nak hadap pc..nak berblog bagai...tapi berfb sempat je.hihihihi..Hari nie 1st day masuk keje...mood malas2 lagi nk bt keje (keje pon xdok) so dengan semngt yg berkobar (PC BARU BEB..)jom ber blogger...

Actly pengalaman bsalinkan Rania sangat berbeza dengan abg rayyan..ok..lets start..

Dari awal mengandungkan Rania,aku dh mcm nekad nak bersalin dekat privte.SEBAB Nye..aku dh x nak berjaga sendiri dalam wad..sakit plus jaga bby sesorang..OMG...so search semua spital privte area KL/Selangor...timbang timbang pakej yg disediakan...tgk2 price mana yg ok dgn bajet..n last sekali pilih Putra Medical Centre (PMC)..so trus buat appointment kat situ n checkup ctu..pegi KK hanya sekali je..buat buku utk buat syarat..incase klu nk kene refer kat GH...dh ada buku...Tiap2 bulan g ngadap kat PMC dengan Dr.Ratna..sgt friendly n baek..comey plak tu doktr nie..kecik molek mcm aku...(iklan jap..)

Every month checkup..baby ok..sehat..berat pun naik sket2..(disamping amalkan supplemt SHAKLEE)..alahan pun x teruk..muntah2 ada jugak but jarang2 sekali lah..selera makan kuat.tp berat still boleh control lg...smpai lah nk deliver,juz naik 14kg..(sikit ke byk ke entah...tp time rayyan dl naik 20kg ok..mcm belon dh ase)..

Sampai lah dh nak masuk 38w..Dr.Ratna ckp insylh boleh deliver normal if nothing happen...dengan kuasa allah..semuanya boleh tjadi rite..juz byk bdoa agar dipermudahkan..then 39w..masih x rasa apa2 sakit...masuk 40w pun x sakit jgk..Masa 40w tu Dr.Ratna check jalan..katanya dh 5cm..tp masih tebal lgi..Dia bg lg seminggu..aku dgn slumber g jalan2..pusing2 lowyatt..jakel..seharian bjalan..xsakit jgk..mlm tu dlm kol 3 pg..rasa x selesa..tp xde r rasa sakit sgt..Tapi asben ajak jgk g spital..ok lah..jupe je Dr.Ratna..dia ckp boleh admit n dia akan induce lah..sbb x sakit sangat..

Betul kata org yg penah induce...sakitnya berganda2..x dapat nak bayangkan mcm mn sakitnye..seminit sekali..seminit sekali..ya allah..time tu rasa mcm byknye dosa aku..sampai sakit teruk mcm nie..5jam dok menahan sakit yg seminit sekali tu...puas nanges..puas tendang katil..semua x kena..after 5jam tu,Dr.Ratna bisik dekat asben n my mum..dia ckp tulang pelvis aku sempit..tu jalan payah buka..tebal..better czer..pastu aku terus setuju sbb dh x tahan sakit...sup sap sup sap....15minit kemudian dh masuk bilik OT...tepat jam 3.45ptg...aku pon selamat melahirkan Nur Rania Dalia...ya allah...anugerah terindah...Hilang rasa sakit2 yg ada bila dpt dgr suara die..dpt tgk muka die..cium sket....lepas 1 seksaan yg aku rs b4 tu..

N servis kt PMC mmg berbaloi2...servis sgt tip top..puas ati..bilik ok.nurse ok.Doktr baek..semua ok..Lepas nie if nak bersalin lg...sure akan di PMC...tp bila??hahaha...5 thn agi kot....

No comments:

Post a Comment